Joi, Noiembrie 14, 2024
Str. Fulger nr. 211, Craiova Tel : 0766 438 535

Inginerul Andre Citroen si-a petrecut multi ani in industria de automobile, ocupandu-se cu realizarea diferitelor angrenaje tehnice, iar in timpul in timpul razboiului a fabricat munitie. Prima sa masina, de tip A, a fost lansata in 1919 si a avut un motor SV de 1327 cc. In 1922, a realizat un vehicul de tip B, cu 1453 cc.

 

 
 

Citroen a introdus productia in masa pe modelul american in Franta. Odata cu B10, în 1925 a lansat in Franta primul vehicul cu structura in intregime din otel. Au urmat modelele din seria C, iar printre cele mai interesante a fost C6 cu sase cilindri, disponibil in doua versiuni (2442cc si 2650cc).

In 1934, Citroen a prezentat revolutionarul cv 7 “Traction Avant” (cu tractiune pe fata), dar dezvoltarea sa a dus la faliment compania, astfel ca Citroen a fost preluata de Michelin. Intre 1934 si 1940, fabrica a produs nu mai putin de 21 de versiuni cu “Traction Avant”, cele trei modele de baza fiind 7 cv si 11 cv, cu 4 cilindri si 15 cv, cu 6 cilindri. A fost prezentat, de asemenea, si un prototip al unui senzational vehicul cu motor V8, cu volan in fata, care insa nu a fost produs niciodata.

1950

Dupa razboi, Citroen si-a rezumat productia numai la modele cv 11 si cv 15, vandute numai in negru. La Salonul Auto de la Paris, din 1949, Citroen a lansat spectaculosul 2 cv, o masina stranie si spartana, care putea fi condusa cu un volan din fata, avea un motor 375 cc, care era racit cu aer. Pentru multa vreme, Traction Avant si Deux Chevaux au fost singurele modele fabricate, iar in 1954 modelul 15 cv a fost echipat cu suspensie hidropneumatica.

In anul urmator, Citroen a prezentat masina noii ere, nemuritoarea DS 19. Totusi, vechea “Traction Avant” a ramas in productie pana in 1957. O versiune simpla a DS, ID 19, a fost prezentata in 1956, iar 1961 a fost anul modelului Ami 6, un fel de super 2 cv. DS 21 a urmat modelului DS 19, in 1967, si in anul urmator a aparut Dyane, tot cu motor flat-twin racit cu aer.

In 1968 au aparut o serie de vehicule ciudate, cu caroserie din plastic, Mehari, care semanau cu jeep-urile de azi. Cea mai renumita masina a acelor timpuri a fost GS, iar in 1969 a fost lansat luxosul SM cu un motor V6 de 2675cc. In 1975, DS a lasat cale libera modelui CX 2000, mai tarziu marit capacitatea de 2200cc, 2400cc si 2500cc.

Ajuns sub controlul Peugeot, Citroen a prezentat modelul LN, un mariaj intre forma Peugeot si motorul Citroen.